Uitvoeringen
Dubbelgreep organiseerde in dit jubileumjaar (25 jaar!) 13 voorspeelmomenten.Hoogtepunten waren de kerstavond op 20 december in de Oosterkerk,de uitvoeringen van het “Dubbelgreep Jubileum-reisorkest” in verschillenden Zwolse zorgcentra van Driezorg en de Jubileumuitvoering op 20 juni in Schouwburg Odeon. Andere uitvoeringen vonden plaats op zaterdagavonden in november, maart, april en mei in de Doopsgezinde kerk.
Dit jaar was de Dubbelgreep dag op 14 maart, met op het programma een strijkersochtend, een pianolunch en een voorspeelavond voor volwassen leerlingen.
Het thema van de Jubileumuitvoering was: Nostalgie bij Dubbelgreep. We keken terug op 25 jaar Dubbelgreep. De avond was een groot succes, het niveau van de uitvoering lag hoog en het plezier spatte van het podium. De avond was erg goed bezocht. Met de toespraken van voorzitter Alet Boukes en Dubbelgreepoprichter Evert Ruiter werd er stilgestaan bij de ontstaansgeschiedenis van dubbelgreep, en de bijzonder hechte structuur van het docentencollectief, voor en door docenten en leerlingen. Met veel onderling contact en enthousiasme wordt er professioneel muziekles gegeven, en is het mogelijk om met elkaar muziekonderwijs te geven van goede kwaliteit, met veel mogelijkheid tot voorspelen en samenspelen.

Docenten
Aan het begin van het seizoen waren de volgende docenten verbonden aan Dubbelgreep: Aafke de Vries, Albert Haszing, Anneke van den Hoogen, Esther de Boer, Gea Hoven, Georgette de Sonnaville, Jisk Lieftink, Karin Vrieling, Leonie van Eldik, Lia Leuven, Lies van Vledder, Maria Bloem- Dette, Marian Rauh, Paula Hopster, Peter Blom, Philine Coops, Simone Colicchia, Afke Wiersema en Liedewei Spruit.

Bestuur en coördinator
Het bestuur bestond aan et begin van het seizoen uit: Alet Boukes( voorzitter), Jan Akker( penningmeester), Hilde Telgenhof(ouder van leerling), Esther de Boer(docent)en Simone Colicchia(docent)

Sponsors
Dubbelgreep werd dit jaar gesponsord door: Douwe van der Wal strijkinstrumenten, De Saxofoonwinkel, ‘t Speeltuygh Muziekinstrumenten, Muziekcentrum Oostendorp, Muziekhandel Theo Steenbeek B.V., Adiba administratiekantoor en De Graaf Muziek.

Leerlingenaantallen
Dit seizoen volgeden ruim 320 leerlingen muziekles via dubbelgreep.
253 leerlingen( Kinderen en volwassenen) hadden les via één van de docenten van Dubbelgreep. Dit ging doorgaans om individuele lessen.
Daarnaast waren er cursussen Muziek op schoot(1-2 jaar)en peutermuziek & dans(2,5 – 4 jaar), hieraan deden 56 kinderen mee. Ook waren er kinderen en volwassenen die meededen aan de Instrumentencarrousel(= proberen van verschillende instrumenten)en was er een groepje van 7 kinderen dat AMV- lessen volgde.

Bijzonderheden
– Door Jubileum orkestproject in de zorginstellingen van Driezorg heeft het spelen in een orkest een impuls gekregen. We hopen hier in de toekomst op voort te borduren, bijvoorbeeld tijdens de jaarlijkse kerstavond en een afsluitende grote avond in juni.
– Door het reisorkest-project hebben we nieuwe locaties ontdekt waar we in de toekomst voorspeelavonden kunnen organiseren.
– Lies van Vledder en Esther de Boer zijn bezig met Pilot “Muziek in de Wijk”, om(via scholen) meer kinderen in contact te brengen met muziekonderwijs van Dubbelgreep.
– Eveline Torn- Broers gaf vanaf oktober 2014 tot en met april 2015 op de maandagmiddag een AMV- cursus. De groep deelnemers was klein(7 kinderen), maar positief is dat meer dan de helft daarvan ook op muziekles is gegaan bij één van de DG docenten. Helaas was de animo niet groot genoeg om in januari 2015 een tweede AMV-cursus op te starten

Lees HIER het jaarverslag van het seizoen 2013-2014
Lees HIER het jaarverslag van het seizoen 2012-2013